Після того як завершуються будівельні роботи або ремонт, накопичується чимало будівельного сміття і відходів. Тому зазвичай проводиться прибирання будівельного майданчика. Ця процедура необхідна для того, щоб можна було в найкоротші терміни почати користуватися об'єктом. Під час такого прибирання збираються і відвозять залишки будматеріалів з дверей, вікон, труб і радіаторів. Всього цього зазвичай не роблять при звичайній комплексної і генеральному прибиранні. Крім цього, подібна процедура часто включає в себе чистку кахлю і статевої плитки. Якщо підсумувати, то можна зрозуміти, що проводиться прибирання будівельного сміття є глибшою і трудомісткою. Про нюанси та особливості її проведення розповімо далі.
Загальні моменти
До будівельного сміття можна віднести бита цегла, обрізки металоконструкцій, великі осколки бетону, відходи покрівельного матеріалу і ін. Сьогодні для проведення такого роду прибирання існують спеціальні клінінгова компанії, які готові взяти вивезення будівельного сміття на себе.
Звичайно, ніхто не заважає зайнятися прибиранням сміття самостійно. Але це справа зажадає від вас чималих витрат фізичної сили, часу, витрат на транспорт. Крім того, важлива наявність деяких знань в даній області. Зокрема, необхідно знати, куди і яке сміття потрібно відвозити. Справа в тому, що будівельне сміття забороняється упаковувати в контейнери, куди зазвичай складаються побутові відходи. А якщо вивозити все сміття на несанкціоноване звалище, то за це можна отримати чималий штраф. Важливо розуміти, що деякі види сміття, що з'явився після будівництва, необхідно в обов'язковому порядку переробляти. Безпосередньо будівельні відходи потрібно утилізувати окремо. Від швидкого прибирання і вивезення будівельного сміття залежить безпека території будмайданчика.
Варто сказати, що будівельники не люблять займатися подібною прибиранням, як мінімум тому, що це відволікає від основної роботи, за яку вони отримують зарплату. Крім чого будь-який вивіз будівельного сміття повинен бути узгоджений і мати відповідний дозвіл. При цьому робота повинна вестися з дотриманням екологічних вимог. Це, мабуть, основні причини, чому будівельні організації сьогодні воліють наймати компанії, які професійно займаються вивезенням будівельного сміття.
Етапи робіт сміття після ремонту в приміщенні
Процес збирання будівельного сміття, що утворилося після проведення будівельних робіт в приміщенні, можна розділити на 4 основних етапи:
- Перший етап. Проводиться прибирання пилу і забруднень з поверхні стін, дверей, приміщень, де проводився ремонт або будівельні роботи. Крім того, здійснюється винесення будівельного сміття. При цьому активно застосовується дбайлива сухе і вологе прибирання.
- Другий етап. Проводиться глибоке чищення різних поверхонь. Однією з найважливіших завдань є видалення стійких забруднень. Крім того, на цьому етапі очищаються плями фарби, шпаклівки та цементу. Крім цього, миються двері, вікна, панелі і кахельна плитка. Обов'язково займаються чисткою сантехприборов, труб і радіаторів.
- Третій етап. Проводиться так звана прибирання приміщення «під ключ». Миються підлоги, видаляється наліт пилу з дверей, освітлювальних приладів і вбудованих меблів. Для миття підлоги нерідко використовуються спеціальне обладнання і професійна техніка. Активно застосовуються спеціальні миючі засоби, призначені для дбайливого чищення поверхонь.
- Четвертий етап. Все сміття необхідно зібрати і упакувати. Після чого в упакованому вигляді вивести. Причому зробити це потрібно якомога швидше. Адже він буде заважати не тільки вам, але і вашим сусідам. До того ж, якщо не позбутися від будівельних відходів та сміття протягом тривалого періоду, то у вас можуть виникнути проблеми з місцевою адміністрацією.
Як вивозиться сміття з великих будівельних майданчиків?
Якщо ви прийняли рішення найняти для прибирання і вивезення сміття фахівців, то перше, що вони повинні зробити, це упакувати його. Іноді тільки руками це зробити непросто. Тому активно використовується інвентар, який полегшує збір і упаковку різних видів відходів. Причому зазвичай фахівці спеціалізованих клінінгових компаній виконують це досить швидко.
Етапи збирання включають в себе наступні роботи:
- Більшість будівельних відходів упаковують в мішки для будівельного сміття. Іноді використовується інша тара. Небезпечні для людини відходи збирають в спеціальні ємності. Фахівці клінінгових компаній допоможуть упакувати все в окрему тару, щоб відходи потім без проблем можна було утилізувати. Також окремо буде упакований сміття, який вимагає переробку.
- Нерідко в відходах на будівельному майданчику є досить габаритні предмети. Причому вага будівельного сміття буває досить великим. Щільність будівельного сміття, в свою чергу, може бути різною. Збирання в такому випадку краще доручити фахівцям, що володіють хорошою фізичною підготовкою, навичками і спеціальним обладнанням. Це дозволяє позбутися від відходів максимально обережно, без пошкодження стін, стель, підлог і інших поверхонь, які були відремонтовані.
- Коли відходи будуть вилучені з приміщення, їх занурюють в контейнер для будівельного сміття, транспорт або іншу спеціальну техніку. Якщо прибиранням будівельного сміття будуть займатися фахівці, то вони це зроблять досить швидко. Мабуть, будь-хто погодиться, що користуватися спеціальним транспортом набагато зручніше, ніж думати, куди занурити сміття, причому так, щоб вирішити проблему його забруднення. Крім того, в такому випадку ви позбудетеся від ризику подряпати свій особистий автомобіль досить великими будівельними уламками.
- Коли сміття занурений, його залишиться тільки вивести. Цей етап в обов'язковому порядку рекомендується доручити фахівцям клінінгових компаній, які вже мають дозволи привозити сміття на спеціальні полігони і напрацювали контакти з підприємствами, переробними сміття. Відповідальні організації вивозять і утилізують сміття відповідно до актами та правилами.
На якість надаваних послуг з вивезення сміття впливає безліч факторів:
- Важливо, щоб в компанії, що займається подібного роду роботами, була власна ремонтна база.
- Крім того, у кожного співробітника компанії повинен бути при собі стільниковий телефон, що забезпечує мобільність при вирішенні виробничих питань.
- Іноді в періоди активної забудови співробітникам компанії, що займається вивезенням будівельного сміття, доводиться працювати цілодобово і без вихідних. В такому випадку власники будівельних майданчиків можуть бути впевнені, що прибирання відходів буде виконана вчасно, і це не вплине на проведення інших робіт з будівництва будівлі.
- Дуже часто фахівці з подібних компаній допомагають власникам будівельних майданчиків створити кошторис витрат, а також зменшити свої витрати на вивезення сміття. З цього випливає, що відстань до загальної звалища (полігону) теж буде враховано. Адже досить велику частину кошторису на роботу займають витрати якраз на вантажоперевезення.
- Компанії, які займаються вивезенням сміття, в своїй роботі повинні дотримуватися рамок, діючих федеральних і регіональних законів, які стосуються охорони природи.
- Люди, яких наймають для прибирання території від будівельного сміття, повинні надати власнику будівельного майданчика всі необхідні документи та дозволи на проведення подібного роду робіт. Крім того, вони зобов'язані повідомити передбачуване місце, куди будуть відвезені відходи. При необхідності у них повинні бути талони на утилізацію відходів.
Прибирання і вивезення сміття - це не таке просте завдання, як здається на перший погляд. Подібні роботи повинні проводитися належним чином, з дотриманням правил техніки безпеки, а також екологічних норм. Персонал компанії, що займається вивезенням будівельних відходів, повинен пройти відповідне навчання. Інструменти, техніка та обладнання, які використовуються при роботі, обов'язково повинні бути безпечними як для людини, так і для навколишнього середовища.
Крім цього, у підрядника, який прибирає і вивозить будівельне сміття з будмайданчика, повинен бути спеціальний полігон звалище. Але рідко коли подібна звалище знаходиться в їх власності. Інакше вартість подібних послуг була б набагато вище. Тому фахівці, які займаються вивезенням сміття, повинні порадити, на який полігон (майданчик) краще вивозити ті чи інші будівельні відходи. Важливо розташування полігону. Адже від того, наскільки він буде віддалений від будівництва, з якої планується вивезти сміття, залежить кінцева вартість послуг компанії. Крім того, потрібно уточнити, є у даній організації талони, які дозволяють вивезення сміття на обраний полігон.
Так як прибирання і вивезення відходів - це родинні послуги, то вони зазвичай не оплачуються окремо. Тому людям, які ведуть будівельні роботи, потрібно подумати про те, щоб скоротити свої витрати на проведення подібних робіт. Інакше можуть виникнути збитки. Крім того, сьогодні підприємства, які займаються прибиранням сміття, набагато більше, ніж попит на них. Тому не варто поспішати з вибором підрядника. Організація з досвідом зможе без зайвого поспіху виконати всі вимоги замовника.
Нерідко між будівельними і клінінговими компаніями укладається договір, згідно з яким останні зобов'язуються періодично очищати будмайданчик від сміття. При цьому в угоді вказується відповідальність за дотримання термінів. При цьому людям, які займаються будівництвом або ремонтом, зі свого боку потрібно подбати про те, щоб сміття було якомога менше. Адже від цього залежать витрати на його прибирання і вивезення.
Щоб знати, які можливості фахівців компанії з вивезення сміття, необхідно як слід вивчити наявність у них спецтехніки, яка використовується для цієї мети. Цю інформацію вони повинні вам повідомити в обов'язковому порядку. Якщо сміття вивозити транспортом, який для цього не призначений, то це буде незручно, неефективно і затратно. Є навіть ймовірність, що відходи будуть розсипатися по дорозі, що загрожує додатковими фінансовими витратами.
Для збору і вивозу будівельного сміття існують така спецтехніка, як бункеровози і сміттєвози. Обидва види обладнання служать для вивозу як дрібного, так і великого сміття з будмайданчика. Бункеровози відрізняються від сміттєвозів конфігурацією і оснащенням машин. Так, вони часто обладнуються змінним бункером, який поміщається на шасі вантажних автомобілів. Завдяки наявності змінних бункерів техніка може привести і залишити ненаповнений бункер на будівельному майданчику, після чого без його участі можна зайнятися подальшої навантаженням будівельного сміття.
Мішки для будівельного сміття
Для того щоб правильно вибрати мішок для будівельних відходів, необхідно чітко розуміти, яких видів вони бувають, і для чого підходять.
Здебільшого для прибирання будівельного сміття як після загальнобудівельних, так і після отелочние робіт застосовують три типи мішків:
- Поліетиленові мішки. Вони бувають різного об'єму від 35 до 360 л. Вони практично нічим не відрізняються від звичайних сміттєвих пакетів, проте мають більш щільну структуру, яка дозволяє переносити в них досить великі вантажі. Однак для прибирання сміття високої щільності (цегла, шматки штукатурки, розчин) вони не дуже підходять.
- Поліпропіленові мішки. Набули неабиякої популярності при виробництві будівельних робіт. Вони також використовують для фасування сипучих продуктів великими партіями, таких як цукор, крупи, сіль. Саме тому, щоб не купувати нові мішки для будівельного сміття, можна звернутися до торговців і придбати у них пакети б / у за ціною значно нижче. Перевагою такого мішка є те, що в ньому можна переносити вантажі, що мають гострі краї, без страху пошкодження тари. У них дуже зручно складати залишки плитки, обрізки дерева. У великі поліпропіленові мішки можна укладати обрізки труб або арматури завдовжки до 0,7 м.
- Паперові мішки. Виготовляються з щільного картону. Як правило, використовуються для фасування сипучих будівельних сумішей (штукатурка, шпаклівка, цемент), після вироблення яких ідеально підходить для вивезення сміття. Головною перевагою паперових мішків є екологічність, тому що термін їх розкладання в природі набагато коротше, ніж у поліетиленових і поліпропіленових «побратимів».
При виборі мішків обов'язково зверніть увагу на розмір і щільність вантажу. Немає сенсу вантажити в 360-ти літровий відходи штукатурки, тому, що, заповнивши його хоча б на 25%, вам буде проблематично його підняти. Для цього краще використовувати мішки об'ємом не більше 60 л. У свою чергу, для відходів шпалер доцільно застосовувати тару максимального обсягу.